Terug naar de homepage


   
Seizoen 2004
7 juni 2004 - Een klapband en een lekke waterslang kostte Jos Menten een topklassering

Jos Menten en Tim Verbergt kwamen zaterdagnacht met de Porsche 996 Biturbo als 19e over de finish. Een resultaat dat absoluut niet voldeed aan de verwachtingen van de jonge équipe. Jos Menten had net als zoveel teams af te rekenen met de nodige problemen. Ondanks dat de 23-jarige lekker in het klassement mee kon komen op een 7e plaats was al vroeg het kruit verschoten. De coureur uit Haelen kreeg in de 17e ronde een klapband en moest de pits opzoeken. Met vers schoeisel ging Menten weer de baan op. “Het ging allemaal prima maar opeens was er een signaal dat de waterdruk laag was. Een T-koppeling was losgeschoten, ik kon in de 27e ronde de pits opzoeken. Bij het inrijden van de pitlane was de temperatuur 80 graden, opeens schoot de meter omhoog. Na een lange stop was het euvel verholpen. Ik ben erg blij dat de monteurs van AD Sport de auto weer in orde hebben gekregen. Tim Verbergt heeft het stuur overgenomen na de stop om aan een inhaalrace te beginnen. Maar een goed resultaat was niet meer mogelijk met 10 rondjes achterstand. Over die klapband moeten we ook nog eens praten met Pirelli want toen ik in de pits stond kwam de Porsche van de gebroeders Wauters met hetzelfde probleem aan de pits”, vertelde zaterdagnacht een lichtelijk teleurgestelde Jos Menten.

Anthony Kumpen en Bert Longin wonnen op zeer overtuigende wijze de 4-uursrace. DE GLPK Viper was weer het snelste en kon de concurrentie op afstand houden. Deze derde manche voor de Belcar had vele malen een wissel aan de kop. Naarmate de wedstrijd vorderde denderden Marc Goossens en Franz Lamot steeds verder naar voren met de Chevrolet Corvette. Uiteindelijk eindigde het duo met de dikke Amerikaan op slechts 10 secondes achterstand op een 2e plaats. De BMW M3 GTR van Pedro Lamy reed een tactische wedstrjd en kwam in het laatste uur van de wedstrijd aankloppen bij het podium. Lamy, Mollekens en Priaulx slopen naar voren in het klassement. Een uiterst spectaculaire strijd die tot op de eindmeet spannend bleef. Slechts 35 van de 55 teams bereikten de finish.

Jos Menten liet bij de kwalificatiezaterdagmiddag het laatste kwartier het stuur aan teamgenoot Tim Verbergt. “Tim heeft veel meer ervaring op Francorchamps dan ik, in de race heb ik nog genoeg te rijden. Alleen had ik nu net voordat ik binnenkwam een goed vrij rondje en had dat eigenlijk af moeten maken. Ik ben uiterst tevreden met onze 7e plaats in de kwalificatie. Vrijdag waren we in de eerste kwalificatie 8e op een halfdroge baan, daar had misschien meer ingezeten. De auto loopt prima dus we zien wel”. Menten zou met de Porsche de start nemen.

  Uitslag 4-uursrace op Francorchamps tijdens Spa Euro race

1. Anthony Kumpen- Bert Longin, B, Dodge Viper GTS-R, 84 rondes
2. Marc Gossens-Franz Lamot, B, Chevrolette Corvette C5R, op 10.590
3. Pedro Lamy-Kurt Mollekens-Andy Priaulx, B-B-GB, BMW M3 GTR V8 4.0, op 2.09.347
19. Jos menten-Tim Verbergt, NL-B, Porsche 996 Biturbo, 35.557 op 75 rondes


Terug
Agenda
13/04/2013 - DTM 4 Stunden rennen
    preview | review
27/04/2013 - ACAS H&R-Cup
    preview | review
19/05/2013 - 24 Hours Nurburgring
    preview | review
22/06/2013 - Simfy Trophy
20/07/2013 - Reinoldus-rennen
27/07/2013 - 24 Hours of Spa
    preview
24/08/2013 - Ruhr-Pokal
14/09/2013 - DMV Grenzlandrennen
28/09/2013 - Barbarossapreis
12/10/2013 - 250-Meilen-Rennen
26/10/2013 - Münsterlandpokal
Design & development: i-Minded © 2001 - 2017 Jos Menten Racing